diumenge, 11 de gener del 2015

Rodeo

La Noelle amb
l'esomrzar preparat
Setmana de tornada a la rutina (que sempre és més o menys dur), però bé.




Dissabte, ens vam llevar d'hora amb la Noelle i vam preparar un esmorzar sorpresa per la Jenni i li vam portar al llit. Va ser tot idea de la Noelle.

Un ou ferrat en una torrada amb mantega, una mandarina pelada, i un café.







Cerimònia d'inci i
presentació dels cowboys
A la tarda vaig anar a National Western Stock Show, que és una fira anual que fan a Denver. En alguns aspectes no és massa diferent del mercat del ram; exposicions de tractors i tot tipus de maquinària agrícola, exposicions d'animals, alguns cotxes i molta gent a tot arreu. Amb lo que es diferencia és que com la majoria de coses a Amèrica, es fa a lo gran. Quasi tothom va vestit de cowboys, amb barret, botes de pell punxegudes, camisa i texans, i a més a més hi fan rodeos.




Homenatge als militars i
cantada de l'himne
Vaig anar-hi amb dues au pairs brasileres, i bàsicament vam anar
a veure el rodeo. Era la final de les sèries que s'havien fet durant els dies anteriors de la fira i s'anomenava Colorado vs the World.

Al principi van començar amb mini focs artificials i el nom de la competició encès en foc al terra, van fer un homenatge a tot el servei militar, policia i bombers del país, fent especial menció als de l'11-S o algunes guerres. Van cantar l'himne i, per la meva sorpresa, també van fer una pregària. Si una cosa té aquest país, és que tothom se'n sent orgullós de ser-ho i de lo units que estan, també 'gràcies a Déu'. Tinc entès que això és més típic de l'oest, centre i sud dels EEUU, però em segueix sorprenent cada dia.


La Luana, la Dayane i jo al rodeo


Jo no en tenia ni idea del que era la competició en si, però m'esperava que fos simplement la prova on el bou salta com un boig i els cowboys s'han d'aguantar-se a sobre, però resulta que no, que hi havien cinc proves diferents en total:
Barrel racing

  • Bareback bronc (cavall 'a pèl'): una modalitat on s'ha d'aguantar l'equilibri vuit segons sobre el cavall.
  • Saddle bronc (cavall amb cadira de muntar): una altra modalitat on s'ha d'aguantar l'equilibri sobre el caball. Varia la manera com s'agafen a ell.
  • Barrel racing (carreres de barril): l'única modalitat amb participació femenina, i era exclusiva. També l'única on no es feia patir els animals, o com a mínim directament, només es tractava de córrer i donar la volta a uns barrils.
  • Steer wrestling (lluita lliure amb vedells): el cowboy persegueix un vedell i l'ha de tombar i fer-l'hi tocar l'esquena al terra el més ràpid possible.
  • Bull riding (munta de bous): aguantar-se vuit segons sobre el bou.

Entremig de les proves hi van haver actuacions d'acròbates en cavalls, van sortir els patrocinadors en grans carruatges i nens d'entre set i cinc anys van muntar uns mini-bous que també saltaven com bojos. Cinc anys!


Tot i que l'ambient era molt americà i festiu, i que m'agrada experimentar coses noves, tot i que no maten als animals, tampoc els tracten gaire bé i no ho vaig poder gaudir del tot. Us deixo uns quants vídeos perquè us en pugueu fer a la idea.

Saddle Bronc

Steer Wrestling

Bull Riding




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada