dissabte, 9 d’agost del 2014

VISA Documentation

Dimarts al matí tinc la cita a l'ambaixada dels EEUU a Madrid i estic acabant de preparar tots els papers que necessitaré presentar abans de l'entrevista.

La documentació que et demanen és la següent:

  • Passaport en regla: En teoria l'has de tenir vigent fins a sis mesos més tard de la teva sortida del país. El meu caducava mentre estava allà als EEUU durant el meu any d'Au Pair, així que per evitar problemes he decidit renovarme'l aquí abans de marxar, però tambe ho podeu fer allà a qualsevol del cosulats (n'hi ha a forces ciutats però la majoria són a les dues costes i a mi em queden massa lluny). 
Recordeu que no us renovaran el passaport fins que quedi menys d'un any perquè caduqui a no ser que demostreu que teniu 'motius' per necessitar la renovació! 
Ja que si te'l renoven amb més d'un any de validesa t'apareix la mateixa data de caducitat, i per tant no serveix de res.
Si  decidiu demostrar que teniu motius heu d'anar a la oficina de renovació de passaports més propera amb tots els documents fotocopiats (per anar bé en anglès), comentar el vostre cas amb l'encarregat, i ell enviarà aquestes còpies a Madrid, que decidiran si accepten la petició i t'anul·len el passaport per poder-te'n fer un de nou. Tot i així aquest procés depèn del temps en què et responen els de Madrid i per tant feu-lo amb temps.
Si feu com jo i us el renoveu però teniu el Visat J-1 enganxat al passaport vell haureu de viatjar sempre amb els dos passaports. 
  • Pàgina de confirmació del Formulari DS-160, Sol·licitud de Visat de No-Immigrant: És la pàgina de confirmació de la sol·licitud que has fet abans de demanar cita, on surt la foto que has hagut de pujar i on hi ha un parell de codis de barres (un a dalt i un a baix).
  • Pàgina de confirmació i instruccions que et donen un cop programada la cita: També te n'envien una còpia al correu electrònic i hi ha un enllaç directe per imprimir-ho des de la pàgina oficial. 
  • Foto de carnet 5cm x 5cm (o 2in x 2in): Te l'has d'haver fet durant els últims sis mesos i et donen un enllaç perquè sàpigues quines característiques ha de tenir (són les mateixes que la foto que has hagut de pujar per demanar el Formulari DS-160).
  • Passaport amb l'últim visat del EEUU (si és que en tens): A mi això no em va caldre.
  • Certificate of Eligibility for Exchange Visitor Status, Form DS-2019 (Certificat de Idoneïtat): És un certificat que t'envia l'agència que té dues pàgines i un codi allargat a la dreta.
  • Internship Placement Plan: És un altre full que t'envia l'agència on hi ha les dades de la família i les de les APC i RAPC (Au Pair Coordinator i Regional Au Pair Coordinator) que et toquen per zona. En el cas de CHI Au Pair, també el trobes al teu apartat dins la seva web.
  • Rebut del pagament realitat al SEVIS I-901: SEVIS vol dir Student and Exchange Visitor Program, i és un altre paper que t'envia l'agència.
A més de tota aquesta documentació, l'ambaixada et recomana portar documentació per donar prova de que:
  • Tens intenció clara de deixar els Estats Units després d'acabat el seu viatge. 
  • Tens diners suficients per cobrir totes les despeses als Estats Units. 
  • Tens un lligam important amb el país del qual provens per tornar després d'acabar el seu viatge als Estats Units (Això pot ser provat mitjançant lligams familiars, professionals, de propietat, d'ocupació o altres lligams i obligacions que tingui, envers qualsevol altre país que no els Estats Units).
Tots aquests documents són opcionals i vaig parlar amb una noia que va anar a fer l'entrevista la setmana passada i no li van demanar, però com que amb els americans mai se sap, jo he decidit demanar a l'ajuntament de la meva ciutat un certificat de que estic empadronada amb els meus pares (amb això representa que proves que tens lligams familiars suficients per tornar) i el certificat de la meva universitat conforme seguiré estudiant.

Recomanació personal: Mai se sap i com que és millor prevenir que curar, jo he duplicat tots els documents no fos cas que a última hora tingués un ensurt. 

A veure com va i ja us explicaré l'experiència!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada