dilluns, 17 d’agost del 2015

Mountain Getaway

Aquest cap de setmana era l'última oportunitat que teníem la Jenni i jo de fer una escapada sense els nens, així que vam decidir anar a les muntanyes.

Dissabte al matí vam sortir de casa a les 5.15am i a les 7.35am ja estàvem a l'inici del camí que pujava cap al Quandry Peak. El Quandry Peak és un 14er, una muntanya de més de 14.000 ft d'altitud. Aquest em feia 14.265 (4.348m).

Vam fer cim en unes 3 hores.

Jo de pujada, Quandry Peak, Colorado
Rocky Mountain Goats, Quandry Peak, Colorado

La Jenni i jo a dalt del cim, Quandry Peak, Colorado

La parella després de la proposició mentre
el fotògraf els feia algunes fotos,
Quandry Peak, Colorado
Un cop a dalt, una parella ens va fer una foto i a canvi ens va demanar que n'hi féssim una nosaltres. El noi ens va donar el seu mòbil i ens va dir que féssim un vídeo. Estaven tots dos amb el senyal on deia l'alçada del cim i de cop el noi es va agenollar davant d'ella, es va ficar la ma a la butxaca, en va treure un anell i li va demanar per casar-se. Evidentment, no ens ho esperàvem per res del món i va ser molt emocionant. Va donar la casualitat que un noi que estava just al costat nostre era fotògraf de casaments i es va oferir fer-els'hi fotos de engagment (prometatge) amb la seva càmera i enviar-s'hi per email. El prometatge als EEUU és una cosa molt important i sempre es fan grans proposicions, sopars i l'anell sol ser el típic amb la 'gran pedra'. El del casament és el bàsic. Després, vam parlar amb ells, ens van ensenyar l'anell i ens van explicar una mica la seva història. Tots dos tremolaven encara.

Després d'això, vam començar la baixada. Vam tardar 2 hores a arribar fins al cotxe i teníem les cames destrossades. Pràcticament tot el camí era amb roques.

Vam dinar a Breckenridge, el petit poble que està a 5 minuts de la base de la muntanya i vam seguir cap a Vail, el poble on teníem l'hotel.

Vail downtown, Colorado
Vail és un poble més turístic per gent amb diners però també locals de Colorado, amb molt d'encant amb cases de l'estil de les muntanyes Alemanya, Suïssa o Àustria (Colorado va ser fundat per Austríacs i alemanys bàsicament). També té l'estació d'esquí més gran dels EEUU.

A l'hotel ens vam relaxar al jacuzzi i després vam anar a sopar i a prendre alguna cosa amb l'Aimee i en Jon, que estaven celebrant el seu aniversari de noces, mentre els nens estaven al seu hotel amb la Mela. Ells estaven passant cinc dies allà de vacances en família.

Diumenge, vam anar al Farmers Market, un mercat amb parades de menjar, tot tipus d'art, roba, etc. que fan setmanalment durant l'estiu. Allà, també ens hi vam trobar tots els Brayman i uns altres amics. Després, ens vam anar a relaxar a la piscina de l'hotel i vam tornar cap a casa.

Ara toca preparar-se per la tornada a l'escola que és dimecres dia 19 d'agost. La Georgia  començarà Kindergarten (P-5) divendres i per primer estarà allà tot el dia, cada dia de la setmana. L'horari de les escoles són de 8.30 a 3 (aprox) per a tots els alumnes de primària (P-5 és el primer any obligatori), i de 8 a 3 per a middle school (de sisè a 2n d'ESO).

Curiositats americanes: Aquí no hi ha creus a dalt dels cims. L'única cosa que marca el cim a les muntanyes americanes és una petita placa rodona, d'uns 5 cm de diàmetre, amb el nom del pic i l'altitud. A vegades és dificil de trobar.