dimarts, 7 d’octubre del 2014

San Francisco

Aquest cap de setmana vaig anar a San Francisco amb en Joaquim. Més aviat ens vam trobar allà. Ell volava des de Montreal i jo des de Denver.

Divendres vam arribar a les 12 del migdia a l'aeroport, vam agafar el BART (tren) fins el centre i vam deixar les coses a l'hotel. Estàvem a la zona del SOMA (South Market) a dos carrers de l'avinguda principal de la ciutat i de la zona turística i rica, i tot i així hi havia molta gent pobra. Això és una de les coses que ens va sorprendre, d'un bloc a un altre passaves de l'edifici super-luxós d'un banc a un barri amb molta gent assentada pels carrers, que encara que quasi cap demana diners, molts no tenen casa i simplement passen els dies allà.
Vam anar a dinar i vam caminar pel centre. Town Hall (molt semblant al Capitol a Washington DC), Union Square, Chinatown, el centre 'històric' (que deu tenir poc més de 200 anys), i passejar amunt i avall pels carrers amb pendent.

Una altra cosa que ens va cridar l'atenció de la ciutat és que quan la mires al mapa sembla plana, amb la seva quadrícula perfecta, però a la realitat té uns carrers amb molt pendent que tan pugen com baixen.

Carrers amb pendent, San Francisco, California

Transamerica Pyramid, San Francsico, California

Dissabte ens vam llevar d'hora per anar a buscar un vaixell que ens portaria a la presó d'Alcatraz situada a una illa a la badia de San Francisco. La veritat és que quan vas acostant-hi impressiona ja que la meitat d'edificis estan en ruïnes.

Allà vam fer un tour sobre els intents d'escapar-se que hi va haver en tota la història de la presó, els aconseguit i els que no. Que aconseguisin fugir només n'hi va haver 5, tot i que no hi ha ca prova de que realment aconseguissin arribar a terra ferma ja que les aigües de la badia tenen una corrent molt forta (de fins a 13 km/h) i són molt fredes, i es creu que tots ells van morir en l'intent.

Si hi voleu anar s'ha de reservar amb força antelació ja que hi ha molta demanda!

Després vam anar a dinar Clam Chowder in a Bread Bowl al Pier 39 (un moll amb botiguetes fet especialment per turistes, vam passejar pel Fisherman's Wharf, vam anar a veure el zig-zag i les hortensies del Lombard Street (vam suar per arribar-hi de la pendent que fan aquests carrers), i vam esperar un dels tramvies (Cable Cars) que ens tornaria a portar al centre. Aquest trajecte, més que el fet del transport, és l'experiència d'anar a un vagó d'aquests típics pels carrers de San Francisco. Per mi va ser una de les millors coses que vam fer, ja que vam tenir l'oportunitat d'anar a fora agafats de les baranes i per la pendent que fan els carrers impressiona.
Al vespre vam anar a veure la posta de sol des dels Twin Peaks, una (altra) muntanya des de la que es pot veure tota la ciutat.

Clam Chowder in a Bread Bowl,
Alcatraz Prision, San Francisco, California

Vistes al Golden Gate Bridge i a la presó d'Alcatraz,
Lombard Street,
Cable Cars, San Francisco, California

La primera cosa que vam fer diumenge va ser anar a llogar una bici, vam recorre tot el moll i vam anar direcció el Golden Gate. Hi havia boira així que fins que no vam ser fins a la meitat no el vam poder veure. Un cop travessat vam anar a Sausalito, un 'Callella de Palafrugell' americà, un poblet de costa ple de casetes i botiguetes, on vam dinar. Tota la bicicletada va durar unes dues hores i pico amb parades, però les pujades van fer que estiguéssim cansats i agaféssim un ferry de tornada (igual que les altres desenes i desenes de turistes amb bici) i poguéssim tornar a veure l'skyline de San Francisco i el Golden Gate, aquest cop sense boira.

Després ja vam anar a recollir les maletes a l'hotel i vam anar cap a l'aeroport.