dijous, 30 d’abril del 2015

San Diego, Califòrnia

Segon viatge a Califòrnia i res a veure amb el primer. San Francisco i San Diego són mons oposats. La primera és una gran ciutat, cosmopolita, i la gent d'allà viu per la feina, ja sigui una gran empresa tecnològica o siguin artistes. A San Diego la gent és més 'laid back' (relaxada), viuen pel surf i la platja. Evidentment, són generalitzacions però això és el que transmeten.

Vaig arribar a San Diego divendres a la tarda/vespre i ens vam trobar amb l'Estefanía. Com a Las Vegas havíem quedat per fer un curs pels crèdits que el govern ens requereix i van decidir allargar les vacances un dia per poder gaudir de la costa.
També vaig torbar-me al baixar de l'avió amb una altra au pair alemanya que havia volat amb mi però que no coneixia per fer el curs.
El curs durava des de dissabte a les 8 del matí fins diumenge a les 5 de la tarda i hi participaven unes 95 au pairs, 3 dels quals eren nois, i el 90% eren alemanyes. El curs es dividia en dues classes, així quedava el grup dividit, i en feies una cada dia. La primera que vam fer nosaltres va ser desenvolupament personal, amb tècniques de negociació, comunicació i una mica de ALS (American Sign Language), i la segona American Culture, amb una gran part dedicada a tècniques d'escriptura i redacció en anglès i també parlant una mica de la cultura en general.
El nom del college que ho organitzava era Sojourner Douglass College, de Baltimore, MD.

Dissabte vam anar a sopar i a voltar una mica pels voltants de l'hotel on ens estàvem per fer el curs amb un grup d'unes vuit persones i el diumenge, des seguida que vam acabar, que pel nostre grup va ser a les 3.45pm enlloc de les 5pm, vam agafar un Uber i vam anar cap a Pacific Beach, una zona al nord de San Diego amb estil més californià relaxat i surfistes.

Pacific Beach Pier, San Diego
L'hotel el teníem a primera línia de mar i era en un dels edificis de fusta de una o dues plantes amb balcons a fora típic de la zona. Tan bon punt vam deixar les maletes vam agafar una bici de les que ens deixaven a l'hotel i vam recórrer tot el passeig fins al final de Mission Beach, que són unes 3 milles (quasi 5 km). Molta gent anava amb bici o patins, les cases amb balles diminutes ben bé al costat del mini-passeig de la platja estaven plenes de families o grups d'amics celebrant festes o sopars, i la platja plena de gent jugant a volèi o fent surf. També hi havia les icòniques casetes dels vigilants de la platja.

Casetes dels vigilants de la
platja, Mission Beach
L'Estefanía anant amb bici per Mission Beach

Old Town San Diego

El dia següent vam anar a Old Town amb bus. És com el casc anti però que s'assembla al Far West de PortAventura.

Després vam anar a Balboa Park. Allà vam entrar al jardí botànic. Els voltants em recordaven una mica a l'Álcazar de Sevilla. Mentre passejàvem per allà vam veure tres formacions de SEALs (Sea, Air, Land Teams) corrent pel parc i cantant pregunta/resposta amb un dels superiors. Pujo un vídeo i al final fixeu-vos com el superior que tancava el grup ens va saludar; 'Ladies'.

Vistes del Downtown de San Diego des de Coronado

Després d'això l'Estefanía va marxar cap a l'aeroport i em vaig quedar tota la tarda passejant per Coronado, la illa que hi ha tocant a San Diego i on hi ha la base Naval de l'Exèrcit.
És una illa on es respira un ambient totalment diferent de la ciutat, molta tranquil·litat tot i que està totalment urbanitzada.
Vaig caminar-hi de punta a punta i vaig agafar un ferry per tornar.

Després ja vaig anar cap a l'aeroport.

Curiositats americanes: Cartell a les autopistes de San Diego, CA. Abans de mirar el significat mireu d'endevinar què pot ser.

Una pista: San Diego està al sud de Califòrnia, pràcticament tocant la frontera amb Mèxic.

Cartell de precaució a les afores de San Diego, CA

Si, tristament avisa als cotxes que vigilin amb els immigrants (il·legals) que travessaven corrents. Segurament era una cosa més comuna fa anys però és trist. A Colorado en tenim amb siluetes de cèrvols, al sud de Califòrnia amb una família de mexicans.

P.S. Demà arriba en Joaquim a Colorado! Si estarà uns deu dies i anirem a fer un raodtrip pel Gran Canyon!